Glucozamina: Ar trebui sa incerc?

Glucozamina
Glucozamina

Glucozamina joaca un rol vital in construirea si repararea cartilajului.

Multi oameni iau asemenea suplimente in speranta de a-si imbunatati sanatatea articulatiilor.

Oare ele functioneaza?

Aceasta glucoza este un zahar natural care exista in lichidul din jurul articulatiilor, precum si in oasele animalelor, maduva osoasa, crustacee si ciuperci.

Glucozamina din suplimente provine de obicei din cojile crustaceelor, desi exista si o forma sintetica.

Potrivit Centrului National pentru Sanatate Complementara si Integrativa, aproximativ 2,6% dintre adultii din Statele Unite au folosit suplimente de glucozamina, condroitina sau ambele in 2018.

Condroitina este similara cu glucozamina si apare si in mod natural in articulatii.

Acestea au fost al doilea cel mai popular supliment alimentar dupa uleiul de peste si alte tipuri de acizi grasi omega-3.

Cu toate acestea, expertii s-au intrebat daca suplimentele de glucozamina sunt utile, invocand lipsa dovezilor stiintifice.

In acest articol, explicam ce este glucozamina, de ce oamenii o iau si daca cercetarile indica faptul ca aceste suplimentele pot ajuta.

De asemenea, analizam unele posibile efecte secundare si alte riscuri.

Ce este glucozamina?

Suplimentele vin de obicei sub forma de tablete sau capsule, dar sunt disponibile si sub forma de injectii.

De asemenea, exista diferite tipuri de glucozamina si nu este clar daca au efecte diferite.

Tipurile includ:

  • sulfat de glucozamina
  • clorhidrat de glucozamina
  • N-acetil glucozamina

Unele suplimente combina acest produs cu alte ingrediente, cum ar fi sulfatul de condroitina, cartilajul de rechin sau metilsulfonilmetanul, cunoscut sub numele de MSM.

Unii oameni spun ca aceste suplimente ajuta la durerile articulare, dar nu exista suficiente dovezi stiintifice pentru a confirma acest lucru.

Colegiul American al Reumatologilor si Fundatia pentru artrita, sursa de incredere, sfatuiesc oamenii sa nu foloseasca suplimente de glucozamina sau sulfat de condroitina pentru osteoartrita.

Desi este probabil sa fie sigure pentru majoritatea oamenilor, expertii nu au confirmat ca functioneaza.

Este important sa retineti ca Food and Drug Administration (FDA) nu reglementeaza productia de produse cu glucozamina sau orice alte suplimente.

Ca urmare, nu se poate sti exact ce contin.

Suplimentele nu contin intotdeauna, de exemplu, ingredientele enumerate pe etichetele lor.

Testele au aratat ca continutul de aceasta substanta din suplimente poate varia de la zero la 100% din cantitatea anuntata.

De asemenea, in unele cazuri, etichetele enumerau clorhidrat de glucozamina atunci cand suplimentele contineau sulfat de glucozamina.

Functie

Corpul foloseste aceasta substanta pentru a construi si a repara cartilajele.

Cartilajul este un tesut conjunctiv flexibil, dur, cauciucat care protejeaza oasele articulatiilor.

Ofera captuseala si impiedica frecarea oaselor.

Pe masura ce oamenii imbatranesc, cartilajul lor poate deveni mai putin flexibil si poate incepe sa se descompuna.

Acest lucru poate duce la durere, inflamatie si leziuni tisulare, care, de exemplu, apar in osteoartrita.

Exista unele dovezi ca glucozamina ar putea incetini acest proces si ar putea beneficia de sanatatea cartilajelor.

Glucozamina apare in mod natural in organism, dar nivelurile scad pe masura ce oamenii imbatranesc.

In timp, reducerea ar putea contribui la deteriorarea articulatiilor.

Suplimente

  • Oamenii pot lua suplimente de sulfat de glucozamina din mai multe motive, cum ar fi:
  • osteoartrita
  • glaucom
  • pierdere in greutate
  • durere de maxilar
  • dureri articulare
  • dureri de spate
  • cistita interstitiala, o afectiune a vezicii urinare
  • scleroza multipla (SM)
  • HIV
  • Afectiuni ale inimii
  • SIDA

Cu toate acestea, nu exista suficiente dovezi care sa arate ca este eficient in tratarea sau prevenirea oricareia dintre aceste afectiuni.

Glucozamina ajuta la osteoartrita?

Multi oameni iau suplimente de acest gen pentru osteoartrita, in special cea a soldului sau a genunchiului.

Unele studii au indicat ca ar putea ajuta la reducerea durerii si la imbunatatirea functiei.

Cu toate acestea, rezultatele au variat, iar oamenii de stiinta nu au reusit sa identifice cum functioneaza suplimentele cu glucozamina, daca intr-adevar o fac.

Unii experti au sugerat ca orice succes s-ar putea datora unui efect placebo, in care simpla luare a unui supliment face ca o persoana sa se simta mai bine.

Orientarile actuale din surse de incredere nu recomanda utilizarea glucozaminei sau condroitinei pentru osteoartrita.

Acest lucru se datoreaza faptului ca nu exista suficiente dovezi care sa arate ca sunt sigure sau eficiente.

Un placebo poate ajuta persoanele cu durere cronica?

Alte utilizari si dovezi

Oamenii folosesc aceasta substanta pentru a ajuta la tratarea sau prevenirea unei game de afectiuni, dar investigatiile stiintifice asupra acestor utilizari au avut tendinta de a fi neconcludente sau au descoperit ca suplimentul este ineficient.

Unele cercetari pe animale sau participanti umani au indicat ca anumite forme de glucozamina au urmatoarele efecte:

  • suprima modificarile care declanseaza boala intestinului iritabil
  • atenueaza raspunsul imun care duce la SM
  • imbunatati mobilitatea genunchiului dupa o accidentare sportiva

Cu toate acestea, nu exista dovezi ca glucozamina are vreun efect asupra durerilor cronice (de spate, spre exemplu).

Efecte secundare

Efectele secundare ale acestei substante par a fi usoare si rare, dar pot include:

  • indigestie
  • constipatie
  • diaree
  • dureri de cap
  • eruptii cutanate

National Institutes of Health (NIH) observa ca suplimentele orale de glucozamina sunt „probabil sigure” atunci cand sunt luate corect si de catre adulti, dar ca unii oameni au experimentat efecte secundare usoare, inclusiv somnolenta, reactii ale pielii si dureri de cap.

Ei raporteaza ca forma injectabila este „posibil sigura” atunci cand este administrata in muschi de doua ori pe saptamana timp de pana la 6 saptamani.

Riscuri

Poate sa nu fie potrivita pentru toata lumea, in special pentru persoanele care au de-a face cu:

  • Sarcina si alaptarea: Nu este recomandabil sa utilizati glucozamina in aceste momente, deoarece efectul acesteia este necunoscut.
  • Cancer: Unele suplimente reduc eficacitatea tratamentului cancerului.

Daca urmati acest tip de tratament si doriti sa utilizati glucozamina, discutati mai intai cu un medic.

  • Diabet zaharat: Un studiu a descoperit ca suplimentele de acest fel ar putea afecta nivelul de glucoza din organism.

Acest lucru le-ar putea face nepotrivite pentru persoanele cu diabet sau intoleranta la glucoza.

  • Astm: in 2018, autorii unui studiu au avertizat ca glucozamina ar putea declansa diferite efecte adverse, inclusiv dificultati de respiratie la persoanele cu astm bronsic.
  • Alergii: Aceste produse derivate din crustacee pot declansa reactii alergice.
  • Probleme de sange si circulatie: glucozamina poate afecta, de asemenea, tensiunea arteriala si coagularea sangelui.

Persoanele care o iau ar trebui sa evite utilizarea glucozaminei cu warfarina (Coumadin) si alti diluanti ai sangelui.

 Monitorizati tensiunea arteriala daca folositi glucozamina

BCAA de la ActiLab un produs nerecomandat

gratar colorat
gratar colorat

Am cumparat, culmea, de afara, un saculet de BCAA de la ActivLab, fabricat in Polonia pe considerentul ca este mai usor si mai rapid de digerat decat proteinele, pentru ca ma gandesc si la ficatul meu.

M-am uitat pe review-urile acestui produs pe acel site, toate super, super, 5 si 4 stele.

Pretul de cca 140 lei pe 800 grame (este destul de mult, nu ?) m-a facut sa cred ca este un produs de calitate.

In fapt, un gust oribil, an simtit multe ore dupa aia o aciditate cu acel gust in stomac.

Ce mi s-a parut neacceptabil a fost ca azi am lasat in shaker putin produs si seara nu Continuă lectura „BCAA de la ActiLab un produs nerecomandat”

Câte ceva despre beneficiile Pilates

Beneficiile pe care Pilates ţi le oferă sunt nenumărate şi am putea vorbi zile bune despre asta dar din bun-simţ şi pentru a economisi timp concluzionăm prin a-ţi prezenta unele dintre beneficiile cele mai mari de care poţi fi încântat/încântată.

beneficiile pilates
beneficiile pilates

În timpul mișcărilor Pilates, focusarea pe întărirea și în acelaşi timp alungirea mușchilor produce o tonifiere generală şi de durată care nu crează masă musculară. Aceste rezultate sunt puţin probabil să fie obţinute cu orice alt tip de exerciții, așa că, dacă credeţi că și ați încercat deja totul, dar fără succes, pentru a obține corpul pe care îl doriți, Pilates-ul nostru vă va uimi.

Vă puteți aștepta să slăbiţi peste tot, la o mult mai mare flexibilitate și mobilitate, chiar și într-un un interval scurt de timp. Alinierea și corectarea posturii vă va aduce un aspect general deosebit, cu o statură parcă mai înaltă, aşezat pe scaun mai drept și cu o deplasare cu o mai bună coordonare și echilibru. Continuă lectura „Câte ceva despre beneficiile Pilates”

Ce este Pilates

Dragi iubitori de sport şi nu numai, începem azi o serie de articole despre Pilates.

Pilates este un sistem de exerciţii fizice care a fost dezvoltat în secolul al 20-lea de către americanul Joseph Pilates. Pilates a fost creat în timpul Primului Război Mondial, cu intenția de a îmbunătăți programul de reabilitare pentru victimele de război, fiind conceput pentru a ajuta soldații răniți în recâștigarea sănătății lor prin consolidarea, decontractarea şi stabilizarea muşchilor cheie.

Joseph obișnuia să spună: „. Când voi muri, vor spune :Avea dreptate, mă simt cu  cincizeci de ani mai tânar.” Și aşa a şi fost.

Joe a preferat, pentru sistemul lui mişcări, mai puţine dar mai precise, care necesită control și tehnică în detrimentrul repetărilor în număr mare. El a crezut că sănătatea mentală și fizică sunt esențiale una pentru cealată, creând ceea ce este o metodă de condiționare a întregului corp. Pilates utilizează mişcari fluente şi corecte pentru  aliniere, centrare, concentrare, control, precizie şi respirație (principiile Pilates-ului) ce determină o modalitate perfectă de lucru a corpului dispre interior spre exterior.

Clasele de Pilates lucrează la fortificarea, flexibilitatea și tonusul masei muscule, cu accent mai degrabă pe prelungirea corpului și alinierea coloanei vertebrale, decât pe umflarea și scurtarea mușchilor.

Cei trei muşchi esenţiali în Pilates
Cei trei muşchi esenţiali în Pilates

Pilates pune accent pe o zonă numită “core” care poate fi considerată practic şi de drept „centrul de putere” al corpului nostru. Core este zona dintre umerii și pelvisul dvs. (fără brațe și picioare) și cuprinde toți mușchii din această zonă. Cei trei muşchi esențiali şi intrinseci pe care îi lucrăm în Pilates sunt Transversus abdominis, Podeaua pelviană și mușchii paravertebrali (Multifidus).

Pentru că se concentrează pe zona “core”, Pilates este util nu numai în ca o metodă complementară în fitness dar și în reabilitare. Acesta poate fi folosit pentru a ajuta la dezvoltarea fizică a persoanelor prin mișcări care pot fi incluse în activitățile lor de zi cu zi. Accentul pe consolidarea zonei core și îmbunătățirea conștientă a posturii, sunt în foarte indicate în ameliorarea și prevenirea durerilor de spate, gât și articulare.

Cum să-ţi construieşti corpul: Antrenamentul piramidal

Piramidal
Piramidal

Adaugă volum şi putere fizicului tău cu antrenamente tip piramidal !

Fie că doreşti să adaugi ceva volum şi putere corpului tău sau doar cauţi să schimbi tipul de antrenament, atunci antrenamentul piramidal poate fi o soluţie. Această tehnică foarte eficientă utilizează creşterea greutăţilor apoi scăderea greutatăţilor, în repetari şi seturi pentru a vă ajuta să maximizaţi obiectivele de încârcare a muşchilor.

Odată cu creşterea în volum şi forţă, antrenamentul piramidal poate ajuta, de asemenea, la dezvoltarea unei mai mari rezistenţe şi este ideal pentru incepatoriî care să-şi urmărească modul în care progresează.

În plus, începand cu o greutate mică (în sistemul de lucru piramidal), va permite articulaţiilor tale să se încălzească, astfel corpul tau va fi mai bine pregătit pentru sarcini mai mari. Un alt beneficiu al antrenamentului piramidal este că se creează o rutină a muşchilor supraîncărcaţi.

Tipuri de antrenament Piramidal

Piramidele ascendente: Creşterea greutăţii şi scăderea repetărilor pentru fiecare set.

• Set 1 – greutate mică: 12-16 repetări

• Set 2 – greutate mică/ medie: 10-12 repetări

• Set 3 – greutate medie: 8-10 repetări Continuă lectura „Cum să-ţi construieşti corpul: Antrenamentul piramidal”

Steroidul Anavar (Oxadrolone)

anavar
anavar

Descriere Anavar

Categorie: Steroizi anabolizanţi cu administrare orală

Dennumire farmaceutică​​: oxandrolone (OXA)

Numele Brand: Anavar

Doze disponibile: Bărbați 20-50 mg / zi …… Femei 5-15 mg / zi doză eficace: 20-40 mg / zi pentru bărbați, 10-15 mg / zi pentru femei

Durată efect: 8-12 ore

Apariţia acneei: Numai la doze mari

Retenţia apei: rar

Creştere tensiune arterială: rar

Toxic pentru ficat: Da. Datorită doze mici, toxicitate este mică până la moderată

Aromatizare: Nu

Conversie în DHT: Scazută

Caracteristici şi mod de administrare Anavar

Efectele oxandrolone sunt mai mult decât bine cunoscute de zeci de ani. Lumea medicală evaluează oxandrolone-ul ca o alternativa sigură fată de steroizi mai nocivi, de aceea este considerat sigur pentru administrarea la copii și chiar la pacienţii care suferă de HEPA-toxicitate ca urmare a utilizării altor steroizi.

Cel mai remarcabil şi cunoscut uz medical a fost în urgentarea vindecării rănilor, cel mai adesea în tratamentul arsurilor Mai mult, recent a câștigat din nou popularitate ca fiind un mijloc de menţinere a greutăţii pentru pacienţii infectaţi cu HIV care suferă de a pierderea greutăţii din cauza virusului imuno-deficientar. Este de asemenea o alternativă de luat în considerare pentru utilizarea la copii înainte de pubertate care prezintă întârzieri de creștere. Nu au fost semnalate efecte nocive majore în cazul aceastei terapii speciale, cu toate că un studiu a raportat că utilizarea Anavar-ului ar accelera instalarea pubertății la copii. Mai mult decât atât Anavar (oxandrolone) și-a găsit aplicații frecvente în tratamentul altor simptome de hepatita si cancer, precum şi tratamentul osteoporozei la bărbaţi şi femei de toate vârstele. Continuă lectura „Steroidul Anavar (Oxadrolone)”

11 lucruri despre steroizi

Steroid
Steroid

1. „Corticosteroizii” sunt genuri de medicamente folosite pentru a trata afecțiuni medicale. „Steroizii anabolizanti
sunt medicamente care reproduc hormoni sexuali umani, cum ar fi testosteronul si estrogenul, care sunt de obicei
consumati ilegal – si de multe ori abuziv – pentru a modifica aspectul fizic.

2. steroizi anabolizanti pot fi autorizati de catre medic in caz de pubertate intarziata, cancer sau SIDA, dar in nici un caz nu
trebuie auto-prescrisi.

3. De multe ori, cei ce consuma abuziv steroizi obisnuiesc sa ia de 10 pana la 100 de ori mai mult decat s-ar fi prescris de
catre un medic pentru a trata o afectiune sau boala.

4. Adolescentele folosesc steroizi ca o modalitate de a imbunatati sau schimba forma corpului lor. Efectele secundare includ chelia specifica barbatilor, o
voce permanent infundata, miscorare de sani, precum și modificari ale ciclului menstrual.

5. Reacțiile adverse ale consumului de steroizi sunt modificari ale bunei
dispoziții, comportament maniacal, Continuă lectura „11 lucruri despre steroizi”

Clasele de Khai Bo, Tae Bo sau Kickboxing

khai-bo
khai-bo

Toate miscarile sunt bazate pe mişcările tradiţionale ale kick boxing-ului traditional.

Se aseamana cu toate aspectele legate de o clasa de aerobic, dar în plus la fiecare mişcare adaugi o lovitură. Este o formă de exerciţii fără contact.

Pe măsura ce clasele progresează vei învăţa mai multe mişcări şi o dată cu rutina nivelul tău de pregătire va creşte.

Aceste exerciţii implică consum mare de energie şi chiar este indicat ca fiecare lovitură să fie însoţită de un acord verbal (chiar şi numărătoare). Unii instructori, pentru clasele avansate, introduc greutăţi libere astfel încât să crească intensitatea exercițiului.

Forma originală a acestui exercițiu este Khai – Bo, dar sunt diferite forme ale claselor de kickboxing. Scopul principal al exerciţiilor este de a spori
capacitatea cardiovasculară, rezistenţa, flexibilitatea şi forţa.

Muzica potrivita pentru aceste clase este special concepută pentru a vă motiva astfel încât fiecare lovitură să aibă putere şi forţă.

Este un tip de exercițiu genial pentru o schimbare și în acelaşi timp foarte distractiv.

În Bucuresti se ţin clase foarte interesante de Khai Bo la ClubMoving de către Adrian Borozan.

Sportul – secretul oricariei diete rapide de succes

Aproape toate femeile trec prin acele perioade in care apropierea unei vacante sau a unui eveniment important le face sa simta presiunea de a pierde cat mai multe kilograme posibil intr-un timp cel mai scurt.

In aceste perioade, majoritatea doamnelor isi intorc atentia asupra ultimelor trenduri in materie de diete de slabit rapid, precum populara dieta Dukan. Dieta Dukan spre exemplu are multe recenzii pozitive din partea unor binecunoscute vedete precum J.Lo sau al unor fotomodele cu renume. Adesea, simpla mentiune a unei vedete este de ajuns pentru a convinge incercarea retetei. Aici cad cele mai multe doamne si domnisoare in capcana, aceste diete populare sunt intradevar eficiente, insa fara o schimbare a stilului de viata, schimbare ce trebuie sa includa in mod obligatoriu si cateva minute de exercitiu zilnic, toate aceste solutii sunt doar temporare.

Dieta si exercitiile fizice – Solutia ideala pentru slabit

Oricine este interesat de procedee de slabit rapid se va intalni mai devreme sau mai tarziu cu intrebarea „Diete sau exercitii fizice?„. Continuă lectura „Sportul – secretul oricariei diete rapide de succes”

Sportul ajuta mult sanatatii

sport-sanatate
sport-sanatate

Se stie de foarte mult ani ca a face sport inseamna a capata viata. Sportul ajuta la slabit, la scaparea de stres, intinerirea corpului.

Pentru a avea grija de corpul tau pe timp indelungat exercitiile sunt cea mai buna solutie. Trebuie sa ai ambitie sa mergi la sala sau sa faci acasa exercitii zilnice. Prin miscare se reduce nivelul colesterolului si iti mentii reduci nivelul colesterolului, iti mentii inima sanatoasa, lupti impotriva tensiunii arteriale, scapi de stres, iti intaresti imunitatea, previi osteoporoza, diabetul, cancerul, ai o viata sexuala mai buna, esti mai bine dispus, dormi mai bine, te mentii in forma sau slabesti.

Miscarea fizica sprijina circulatia sangvina, inclusiv in zona creierului, stimuland activitatea cerebrala si memoria, ajuta activitatea inimii, impiedica formarea cheagurilor de sange si te oxigeneaza mai bine. Continuă lectura „Sportul ajuta mult sanatatii”