Metaverse – o noua frontiera a comertului online
Metaverse si comertul online
O schimbare in experienta de cumparaturi online este la orizont
Sunt multe lucruri de care sa fim entuziasmati cand vine vorba de metaverse si Web3, in special pentru comerciantii cu amanuntul.
Acest lucru este valabil mai ales pentru marcile care s-au straduit sa tina pasul cu experientele digitale folosind tehnologiile actuale.
Cu instrumentele emergente, companiile ar putea, in sfarsit, sa deblocheze adevaratul potential al comertului electronic si sa creeze experiente noi, unice in acelasi timp.
Pana acum, majoritatea oamenilor vor fi vazut videoclipuri ale metaverse si ce poate realiza acesta in viitor.
Pentru unii, este o perspectiva palpitanta.
Pentru altii, exista un anumit grad de ezitare.
Dar ceea ce face aceasta faza incipienta este sa le permita companiilor sa se pregateasca pentru viitor.
Comertul cu amanuntul
In comertul cu amanuntul, ar putea oferi o sansa atat de necesara intr-un moment in care consumatorii solicita din ce in ce mai mult modalitati mai bune de a imbina lumea fizica si cea virtuala.
Ne reaminteste faptul ca cumparatorii mai tineri detin o influenta din ce in ce mai mare asupra locului in care va merge industria.
In acest moment, se asteapta la mai mult.
Potrivit cercetarilor de la WP Engine, 57% din generatia Z si 68% dintre mileniali se asteptau sa-si mentina obiceiurile digitale dupa pandemie.
Cu toate acestea, marcile au inregistrat rezultate mixte in ceea ce priveste furnizarea de experiente importante care ii vor face pe cumparatori sa incorporeze digitalul in viata lor de zi cu zi.
Un nou Metaverse interactiv ar putea transforma complet comertul electronic, indeplinind promisiunea de a combina cele mai bune parti ale unei experiente de cumparaturi in magazin si online.
Web3 suportul Metaverse
Intre timp, Web3, suportul pe care este construit metaverse, poate ajuta la construirea increderii, sprijinind marcile sa se apropie de consumatori.
Ar putea contribui la impactul si la valorificarea modului in care evalueaza produsele si serviciile Gen Z.
De exemplu, am putea vedea consumatorii obtinand acces direct la creatori fara un intermediar, precum si controlul asupra modului si cui distribuie informatiile lor personale. Aceasta inseamna intarirea increderii dintre cumparator si marca.
Aceasta este o victorie din doua perspective.
Pentru marci, acestea pot detine relatiile cu consumatorii si pot vinde direct acestora.
Pentru consumatori, acestia au increderea inerenta pe care este construit Web3, pentru a le oferi liniste sufleteasca in timp ce exploreaza noi experiente de cumparaturi.
Ei decid cu cine isi partajeaza datele.
Umanizarea experientei
Un studiu realizat de Forrester a constatat ca 13% dintre britanici si 19% dintre americani cred ca marcile
ar trebui sa construiasca mai multe experiente de marca in metaverse.
Cu toate acestea, o proportie mai mare (33% si, respectiv, 29%) inca nu intelege ce este metaverse,
chiar si dupa ce i s-a oferit o descriere a acestuia.
Intre timp, 36% dintre britanici si 27% dintre americani spun ca nu au deloc nevoie de metaverse.
Acest lucru ne spune ca metaverse nu ar trebui sa fie o solutie in cautarea unei probleme.
Ar trebui sa aiba un scop care sa ofere consumatorilor ceea ce au nevoie intr-un moment
in care comertul se schimba rapid.
Experiente digitale
Am vazut experientele digitale in crestere, in special in timpul pandemiei,
cand toata lumea a fost fortata sa faca cumparaturi online.
Dar experienta digitala ar trebui sa fie mult mai fluida decat trairea intr-un browser web sau o aplicatie mobila.
Ar trebui sa functioneze mana in mana si sa imbunatateasca cumparaturile fizice.
Sunt multe lucruri in joc aici pentru marcile care vand produse in care aspectul, marimea sau experienta
sunt cruciale pentru a lua o decizie de cumparare – cum ar fi mobilierul de casa, hainele, ochelarii si machiajul.
De unde stii daca acea masuta de cafea pe care ai vazut-o online se va potrivi cu decorul sufrageriei tale?
Cum iti poti da seama daca acea tinuta va arata la fel de bine pe tine ca si pe modelul superb de pe site?
Oferirea unei incercari virtuale inainte de a cumpara, de exemplu, poate ajuta cumparatorii
sa se simta mai increzatori in deciziile lor de cumparare si sa reduca numarul de articole returnate.
Transformarea viziunii in realitate
Lumile virtuale suna grozav – dar cum ajungem acolo?
O minune tehnica precum metaverse necesita o platforma software hiperflexibila pentru a alimenta mediile virtuale de comert electronic.
Pentru ca metaverse sa devina o extensie a ofertei lor de retail existente, marcile vor trebui sa isi pregateasca
magazinele digitale pentru diferite tipuri de media, dispozitive si formate virtuale.
Tehnologia exista astazi, cu arhitecturi care ajuta la deschiderea drumului.
Headless este un tip de arhitectura web care decupleaza front-end-ul unui site web
(interfata grafica cu utilizatorul sau GUI) de back-end (unde se afla codul si datele).
In aceasta arhitectura, front-end-ul si back-end-ul functioneaza independent.
Odata cu aceasta independenta vine si libertatea de a folosi diferite mecanisme pentru a dezvolta si afisa continut.
Nu mai sunteti legat de o singura tehnologie care va cere sa pastrati partea din fata si din spate unite unul cu celalalt.
Aceasta inseamna ca dezvoltatorii pot crea o interfata cu utilizatorul la front-end, care poate fi adaptata fiecarui utilizator,
aplicatie sau ecran – toate in acelasi timp mentinand back-end-ul sigur si robust in alta parte.
Companiile folosesc deja headless pentru diverse cazuri de utilizare.
Conform cercetarii din 2021 de la WP Engine, 64% dintre organizatiile intreprinderilor folosesc
o abordare incipienta, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 25% fata de 2019.
Altii intentioneaza sa lanseze aceasta abordare in curand.
Metaverse pentru continut
Multi il folosesc pentru a dezvolta continut care poate fi transmis pe mai multe canale diferite,
inclusiv aplicatii mobile, ceasuri inteligente, asistenti vocali si chioscuri digitale.
Dar headless ajuta, de asemenea, companiile sa se pregateasca pentru viitor, punand la punct acum
infrastructura care le va permite sa implementeze noi experiente maine.
Asadar, chiar daca o afacere cu amanuntul decide ca nu doreste sa se aventureze imediat in Metaverse,
poate folosi in continuare headless pentru a crea acum continut care poate trai in Metaverse
ori de cate ori compania este pregatita.
Arhitecturile software headless se adreseaza lumii din ce in ce mai fragmentate a experientelor omnicanal.
Unele companii aleg sa construiasca pe WordPress si, in acest sens, sunt sustinute de una dintre
cele mai mari comunitati de dezvoltatori din lume.
Cea mai buna parte este ca, utilizand sursa deschisa, marcile pot integra o serie intreaga de servicii si instrumente,
ajutand la construirea unui cerc virtuos de experiente mai bune, mai multi utilizatori si un impact mai mare asupra afacerii.
Metaverse poate parea o extravaganta indepartata pentru multe afaceri, dar exista multe elemente care sunt implementate astazi.
In orice caz, nu este vorba doar despre faptul ca tehnologia este gata.
In multe cazuri, este – in functie de ceea ce anume vrea sa creeze o afacere.
In acest moment, cea mai mare intrebare este daca marcile sunt dispuse sa evolueze impreuna cu clientii lor
si sa creeze noi modalitati de a construi relatii.
Este vorba despre consumatorii care se apropie de marca si sunt sustinatori loiali ai marcii,
mai degraba decat sa cumpere pur si simplu de la acesta.
Aceasta este schimbarea pe care cautam sa o facem.
Metaverse va fi o modalitate cheie de a face acest lucru.